Chwila dla siebie niezbędna od zaraz

Mamy mają na głowie naprawdę wiele spraw. Kiedy dziecko zasypia zajmują się obowiązkami domowymi, zamiast te krótkie chwile wytchnienia wykorzystać na swój odpoczynek. To błąd! Kiedy jesteś zmęczona czy podenerwowana trudniej jest ci stawiać czoła codziennym wyzwaniom. Dlatego spróbuj wygospodarować chociaż odrobinę czasu i zrelaksować się. Na początek po prostu usiądź i odpocznij, obowiązki będą musiały poczekać. Poświęć tę chwilę spokoju na ładowanie akumulatorów. Sama zobaczysz, ile potrafi zmienić nawet krótka chwila tylko dla siebie.

Emocje na wodzy

Maluch, który nie może przestać płakać czy niespodziewana konieczność zmiany pieluszki bezpośrednio przed planowanym wyjściem z domu to sytuacje, które potrafią wyprowadzić z równowagi. Jeśli czujesz, że za chwilę stracisz cierpliwość, poświęć chwilę, by chociaż trochę się uspokoić. Oddychaj głęboko, spokojnie policz do dziesięciu, napij się wody. Te kilka sekund pomoże ci złapać dystans i odzyskać panowanie nad sobą, a wówczas łatwiej poradzić sobie z każdą stresującą sytuacją.

Zadbaj o wygodę

Trudno relaksować się czując dyskomfort czy ból. Ból sutków podczas karmienia, pękanie brodawek, zastój pokarmu – to problemy, z którymi zmaga się naprawdę wiele karmiących piersią mam. Warto pamiętać, że dostępnych jest wiele akcesoriów, które pomogą ci łagodzić nieprzyjemne dolegliwości związane z karmieniem. Możesz sięgnąć na przykład po osłonki na brodawki lub plastry hydrożelowe, które wspomagają leczenie podrażnionych i popękanych brodawek i pomogą kontynuować karmienie piersią. Warto mieć również pod ręką odciągacz pokarmu, który idealnie sprawdzi się w celu pobudzenia laktacji lub odwrotnie, gdy będziesz miała tzw. nawał pokarmu. Odciągnięte mleko ułatwi także karmienie dziecka na przykład podczas twojej nieobecności. Wybierając model laktatora zdecyduj się na taki, który naśladuje naturalny sposób ssania dziecka i który łatwo dostosujesz do swoich potrzeb. Laktator elektryczny Chicco Naturally Me naśladuje dwie fazy ssania dziecka, a w każdej z nich możesz wybrać 1 z 10 poziomów intensywności odciągania pokarmu. Zapewnia wygodną pozycję, jest niezwykle delikatny dla piersi, a przy tym cichy.

Ruch dla zdrowia

Na hasło, że brakuje ci ruchu reagujesz złością? Nic dziwnego – nieustanne podnoszenie, noszenie czy odkładanie dziecka do łóżeczka trudno nazwać brakiem aktywności. Nie zapominaj jednak, że nie jest to ruch, który ci służy – często wiąże się on z przeciążeniami twojego organizmu. Dlatego też postaraj się każdego dnia znaleźć chwilę, aby się rozciągnąć. Stań wyprostowana i wyciągnij ręce jak najdalej do góry. Utrzymaj tę pozycję równocześnie robiąc kilka głębokich wdechów. Poświęć chwilę, by rozciągnąć szyję, ramiona, plecy. W ten sposób szybko dotlenisz organizm i poczujesz się lepiej.

Odpoczynek niewyspanej mamy

Zmęczenie i brak czasu na drzemkę to rzeczywistość każdej mamy. Nie czuj się winna odpoczywając, gdy twoja pociecha zasypia. To rada, którą kobiety słyszą najczęściej. I słusznie! Dobre samopoczucie mamy sprawi, że dziecko również będzie bardziej zrelaksowane. Jeśli nie możesz znaleźć czasu na sen, odpręż się kangurując malucha. To idealny sposób na chwilę rozluźnienia i regeneracji. Zajmij wygodną pozycję na plecach leżąc na kanapie, łóżku lub podłodze. Dziecko połóż na swojej piersi, najlepiej skóra do skóry, dla zapewnienia maksymalnej bliskości. Oddychaj głęboko i postaraj się odprężyć.

Opiekując się maluchem nie odsuwaj swoich potrzeb na dalszy plan. Pamiętaj, że chwila, którą poświęcisz na uspokojenie się, odprężenie i poprawę swojego humoru będzie miała pozytywny wpływ na was oboje.